In dit hoofdstuk worden alle testimonials die gebruikt zijn in het verslag verzameld.

Testimonials van oud studenten hbo

Testimonial Kim Hoogland Testimonial Gaj Cakarevic Testimonial Marinus van den Oever Testimonial van Melissa Julsing Testimonial Alex Filinsky Testimonial Marlène Zwetsloot Testimonial Eva van Dongen Testimonial Julia Visschedijk

Testimonials van huidige studenten (mbo)

Ik schrijf dit bericht vanuit mijn mening over meneer Jeroen en wat ik van hem vind. Ik krijg Front End development les van hem, en die vind ik heel leuk, ook hoe hij het uitlegt, maakt hij het echt duidelijk, de video's die hij maakt zijn duidelijk en het is niet lang, zo dat je, je niet verveelt. Hij is heel vriendelijk met iedereen en helpt iedereen. Zijn les is een van de 3 lessen die ik leuk vind en waar ik me gerust voel. - Adnan Rajeh SD1A

Mijn naam is Milou Geervliet, ik ben 19 jaar oud en ik zit momenteel in het eerste jaar van Software Developer. Voordat ik les kreeg van Jeroen was ik nog heel erg aan het twijfelen of ik de Web kant op wilde gaan, aangezien ik best wel wat negatieve dingen had gehoord, zoals dat het best wel saai kan zijn en dat het niet echt uitdagend is. Maar Jeroen heeft me het tegendeel bewezen en heeft juist wel laten zien dat het uitdagend en ingewikkeld kan zijn om echt een goede Web Developer te zijn. Toen we Jeroen voor het eerst leerde kennen, leek hij me gelijk al een leuke docent. Ik hou ervan als ik zie dat een docent zijn werk leuk vindt en dat laat Jeroen wel echt merken. De manier waarop Jeroen les geeft, vind ik echt super fijn. De meeste docenten geven te lang uitleg en voorbeelden, waardoor de concentratie een beetje wegzakt. Jeroen schets een probleemstelling en legt daarna in zijn video’s uit hoe je dit kunt verhelpen. Na de introductie gaan we de video’s zelfstandig bekijken. De video’s zijn kort en krachtig en wat ik echt super fijn vind, is dat Jeroen heel goed beargumenteert waarom je iets moet doen. Bijvoorbeeld waarom je de “alt” tag nooit leeg mag laten (omdat mensen met een beperking dan niet weten wat er op die afbeelding te zien is en worden ze nog eens extra gestraft). Zo onthoud ik het ook beter en begrijp ik ook sneller waarom ik iets zo moet doen. Als er tijdens de video’s vragen zijn of je snapt iets niet, kun je hem er gewoon bij roepen en dan legt hij het nog eens uit. Dat vind ik ook zo fijn van de video’s, want je kunt gewoon op je eigen tempo werken en als je iets niet goed hebt begrepen kun je het altijd even terugkijken. Als het bijna einde van de les is vraagt Jeroen vaak om een kleine terugblik en is de les afgelopen. Ondanks dat de klas soms nog wel druk is, vind ik wel dat de sfeer gewoon prima is. De studenten weten zelf ook wel wanneer ze moeten ophouden. De enige tip die ik heb, is dat Jeroen misschien bij de linkjes van zijn video een korte beschrijving/woord kan neerzetten waar die video overgaat (bijvoorbeeld: Rem of For loop) i.p.v. het algemene onderwerp. Maar voor de rest zou ik niks kunnen bedenken wat beter zou kunnen.

Testimonial van twee huidige studenten.

Testimonial collega's

Ik ben Jelle Sjollema, docent van het team Software Development en directe collega van Jeroen Rijsdijk. Jeroen verzocht mij om mijn bevindingen van de samenwerking met Jeroen op schrift te stellen, bij deze. Ik ken Jeroen nog niet zo lang, hij is nog maar enkele maanden actief in het onderwijsteam, maar tot nu toe is hij een prettig persoon om mee samen te werken. Dit komt in de eerste plaats omdat het makkelijk is om met Jeroen samen te werken: hij stelt zich sociaal op en draagt actief bij aan een professionele cultuur van het onderwijsteam. Er zijn bij ons onderwijsteam momenteel nogal wat uitdagingen, met name op het gebied van faciliteiten en organisatie. Jeroen is daarbij actief met zijn ideeën zichtbaar maken om niet alleen zijn lessen mogelijk te maken, maar ook de organisatie van het team te verbeteren. Dit houdt in dat hij zich binnen het team als een professional actief bezighoudt om de kaders en voorwaarden zo optimaal mogelijk te formuleren en om een krachtige leeromgeving mogelijk te maken. Jeroen is erg direct in zijn communicatie en maakt daarmee helemaal helder wat zijn idee is om goed onderwijs te geven. Dit heeft af en toe tot lichte confrontaties geleid, maar dat maakt wat mij betreft het team sterker. Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door zijn vakkennis en zijn wens om deze vakkennis zo goed mogelijk over te kunnen dragen. In de huidige omstandigheden waarbij het team bezig is diverse onderwijsvernieuwingen te verteren , zijn wij tijdelijk les aan het geven met nogal gebrekkige omstandigheden: het noodgebouw waar wij momenteel lesgeven geeft nogal wat uitdagingen. Zo moeten wij regelmatig met twee verschillende docenten twee verschillende klassen op hetzelfde moment twee verschillende lessen geven. Dit houdt in dat de studenten en docenten zich niet in een ideale lessituatie bevinden en zich erg flexibel moeten opstellen om met onvoorspelbare situaties en niet ideale lessituaties om te kunnen gaan. Onder deze toch niet makkelijke omstandigheden kan Jeroen zich ogenschijnlijk goed staande houden en desondanks een goede les uitvoeren. Wat mij betreft toch geen geringe prestatie. Naast zijn professionele kennis sluit Jeroen met zijn gevoel voor humor ook goed aan bij de rest van het team en past hij wat mij betreft goed in de cultuur van ons onderwijsteam. - Jelle Sjollema (docent toegepaste wis- en natuurkunde, Software Development)

Met Jeroen is het prettig samenwerken. Hij deelt graag kennis en geeft volledig inzicht in zijn lessen. We zitten ook midden in een onderwijsvernieuwing. Hieraan draagt Jeroen een enorme steen bij met zijn kennis, kunde en inzichten. Je merkt dat Jeroen al aardig wat jaren in het onderwijs werkt ook. Hij heeft een duidelijke visie op hoe hij het onderwijs (graag) ziet en schroomt niet dit te delen met collega’s. Ook tegen de ‘stroom’ (gangbare meningen in het team) in! Leuk om te zien. - Erik Willems Hybride Docent UXD en studieloopbaanbegeleider SD1D

Ik heb Jeroen leren kennen als een waardevolle aanwinst bij ons team. We werken nog niet vaak direct samen, toch ken ik Jeroen als betrokken en met oog voor didactische en vakinhoudelijke opbouw van lesstof web development. Binnen onze opleiding ziet Jeroen kansen waar deze ook echt liggen. Zo is er nog veel mogelijk op gebied van logische leerweg opbouw met betrekking op web development waar ik Jeroen vaker tijdens vergaderingen belangrijke suggesties heb horen geven. Daarnaast heb ik hem via sociale media hele toffe projecten zien delen, die hij gebruikt in zijn lessen om studenten op speelse manieren de lesstof eigen te maken. Jeroen heeft veel kennis op gebied van lesgeven op het HBO, waarbij hij de verschillen erkent met ons MBO, zonder te onderschatten wat onze studenten in hun mars hebben. Ook ondersteunt Jeroen mij sinds kort op gebied van Studieloopbaanbegeleiding. Hij geeft vrijdag’s lessen, waarbij hij de studenten handvatten geeft om te professionaliseren. En in (te) korte tijd heb ik op hem een beroep kunnen doen om leermeter gesprekken (die sowieso nieuw zijn bij ons op school) samen met hem op te pakken. Dat voelde voor mij alsof ik op hem kon bouwen en geeft mij vertrouwen dat de klas bij hem in goede handen is. - Alex Kentie Hybride Docent Game Development | Studiebegeleider SD2A

Overige testimonials en lesbezoeken

Lesbezoek Gretha Tolsma (manager SD) Lesbezoek PDG coach Testimonial van collega uit het werkveld. Testimonial oud student Cyndi Strooband
Terug naar boven